Wednesday, July 20, 2011

Rahsia Awet Muda N.D Lala.




Tajuk artikel kali ni nak kasi gempak je..ND lala kan awet muda?btol x? tak salah kalu cube related kan dengan post kali ini agak nya..hahhaha...kali ini tiub2u akan memberikan petua2 bagaimana untuk mengekal kan keremajaan kulit dan seterus nya juga mengekal kan awet muda. sudah pasti ramai yang ingin tahu bagaimana cara nya. harap petua-petua dibawah dapat membantu anda ye.. Jadik macam ND Lala la ye lepas ni..Remaja always...hehehhee. Mungkin juga ND Lala mengamalkan petua seperti dibawah.

1. Selepas bangun tidur , amalkan minum air suam segelas dan selwat sebanyak tiga kali. Amalkan setiap hari. Semoga wajah anda berseri2 dan kekal awet muda.

2. Gunakan jari telunjuk kedua2 belah tangan dan letakkan di dagu. Pusing2 kan jari kepipi , pipi ke hidung dan seterusnya ke bahagian dahi. Lakukan setiap pagi disusuli dengan meminum air suam sebelum mengambil sarapan. perlu diingat jangan sesekali mengurut wajah dari atas kebawah kerana ia akan mempercepat kan proses kedutan.

3. Gambir ditumbuk sehingga halus . kemudian campurkan dengan perahan air limau kasturi. Sapukan pada muka dan biarkan kering. setelah itu, bilas dengan air . Lakukan setiap hari atau berselang seli. Hasil nya kulit akan bertambah halus dan awet muda.

4. Campurkan dua biji telur penyu mentah dengan air perahan dua biji limau kasturi , madu lebah pekat dan juga seibji telur ayam kampung. Gaul hingga sebati. Sesudah itu, minum sehingga habis . Amalkan setiap pagi sebelum sarapan pagi.

5. Pucuk gajus yang telah dibersihkan dimakan begitu sahaja sebagai ulam ataupun diminum air rebusannya.

6. Makan daub pudina mentah setiap hari. Jadikan sebagai ulam bersama nasi. Amalkan selalu.


diharap petua diatas dapat membantu anda bertambah muda ya.. kalu yang dah umur 30 tu boley la nampak macam 20 kan?? mungkin juga akan kelihatan seperti aak dara yang cun melecun. sape x nak kan?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...