Tuesday, July 26, 2011

Bagaimana Menggebukan Pipi?


kali ni teman nak share lagi petua kecantikkan...oleh sebab teman pon x tau nak menulis ape arini...teman bagi la petua untuk rujukan semua...harap2 semakin bertambah la ye peminat2 blog teman yang da macam rojak pasembog ni...hehehhe

kali ni teman bagi petua nak bagi pipi gebu dan licin...konpem tertawan la cik abg di luar sane...

1.Ambil segenggam bedak sejuk , sedikit lendir lidah buaya , sebiji putih telur dan ari rebusan kunyit hidup. gaulkan hingga sebati dan sapukan pada wajah selepas solat atau sebelah malam. Biar kan selama30 minit . Setelah itu , cuci dengan air suam. lakukan dengan kerap. Hasil nya wajah akan kelihatan gebu dan licin.

2. Campurkan dua sudu madu dengan sebutir telur yang diambil putih nya. Kemudian lumurkan pada wajah dan biarkan kering. Setelah itu , cucilah dengan air.

3. Cuci muka dengan air basuhan beras . lakukan setiap hari nescaya kulit akan bertambah cerah dan lembut . Mudah kan?

4. Kupas sebiji kentang . Cuci dan kisar hingga halus . Campurkan dengan sedikit susu teung dan gaul hingga sebati untuk dijadikan masker. Pupurkan kemuka dua kali sehari pada waktu pagi dan malam selama 10 - 15 minit . bilas dengan air suam dahulu kemudian barulah menggunakan air sejuk. lakukan dua minggu sekali.

5. Setiap kali nasi yang dimasak hampir kering, ambil dua sudu makan air nasi (kelihatan agak sedikit pekat ). Lumurkan pada wajah dan leher ketika masih suam. Biarkan hingga kering kemudian dibilas

6. Mesin ubi senkuang hingga hancur dan sapukanke muaka . Biarkan kering. Kemudian barulah dicuci dengan air bersih . Amalkan tiga kali seminggu..


mudah kan?? ramai la ye perempuan berpipi gebu lepas ni ye....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...