Friday, July 15, 2011

GoodBye Parut !!!!(Petua hilangkan parut)


Parut Hello Kitty!! suke x??



Petua bergune bagi sape2 yang rasa beliau mempuanyai sticker2(parut) free pada kulit ye.

1. Basuh Bersih daun lidah buaya yang segar. sapukan lendirnya pada serata kulit yang bermasalah setiap kali sebelum tidur. biarkan semalaman dan cuci keesokannya dengan air suam.

2. Ambil beberapa biji pisang emas dan kupaskan kulitnya. Tenyehkan bahagian dalam kulit pisang pada parut. Lakukan setiap hari sehingga ada perubahan.

3.Campurkan segenggam bedak sejuk yang telah dicampurkan dengan cekur yang telah ditumbuk halus. Pakai bedak sejuk ini sebelum masuk tidur . Lakukan sehingga kesan parut itu hilang.

4. Kisar timun dan sebiji tomato . Tapiskan airnya dan minum untuk menyejukkan badan. Ambil hampas timun dan tomato tadi, gosokkan dibahagian muka , tangan dan kaki. Amalkan seminggu sekali.

5.Goreng biji asam jawa tanpa minyak lebih kurang 5 minit . Kemudian ambil dan goreskan paa batu atau permukaan yang kasar. Bila keluar serbuknya , titiskan dengan air dan gosok pada parut. Amalkan selalu dan lihat hasilnya.

6. Goreng segenggam beras sehingga kekuningan. Selepas itu , tumbuk halus bersama kulit kayu manis. Campurkan dengan sedikit air dan dipakai seperti bedak sejuk. Amalkan Seminggu sekali.

p/s: x perlu gune SK-II.....

5 comments:

Anonymous said...

wahhh. parut beranak bole buang ta. ki2

reez-zwan said...

x yah beranak...xder la parut...huhuhu

me is aku said...

yker? SK-II mahal beno~x larat aih

Gimi said...

apa kata guna bio-oil, ramai kata berkesan..or pakai VCO

Anonymous said...

parut jrawat bleh x?
huhu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...